- فیزیوتراپی,انجمن فیزیوتراپی,انجمن فیزیوتراپی استانهای خراسان - http://www.khpta.com -

مصاحبه خبرگزاری فارس با فیزیوتراپیست هوشنگ امامی دبیر اجرائی بیست و پنجمین کنگره سالیانه فیزیوتراپی ایران

Print Friendly [1]

دبیر انجمن فیزیوتراپی ایران:

تعرفه خدمات فیزیوتراپی در کشور واقعی نیست

مطالبات صنفی جامعه فیزیوتراپی از جمله بحث دکترای حرفه‌ای و درخواست تصویب برنامه آموزشی و همچنین واقعی کردن تعرفه‌های فیزیوتراپی در بیست و پنجمین کنگره سالانه انجمن علمی فیزیوتراپی ایران مطرح می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، هوشنگ امامی دبیر اجرایی بیست و پنجمین کنگره سالانه انجمن علمی فیزیوتراپی ایران گفت: این کنگره بزرگ علمی با حضور بیش از ۳ هزار فیزیوتراپیست از سراسر کشور و با هدف بالابردن سطح علمی و دانش جامعه فیزیوتراپی و ارائه خدمات مطلوب به مردم از ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ در هتل المپیک تهران برگزار می شود.

امامی ادامه داد: شعار کنگره امسال با نام پویایی علمی رمز پایایی حرفه ای نام نهاده شد چرا که اعتقاد انجمن فیزیوتراپی بر این است که اگر یک رشته و حرفه‌ای بخواهد مستحکم و پایدار بماند لازمه آن داشتن دانش و علم پویا و به روز است و بایستی جامعه فیزیوتراپی برای ماندگاری و گسترش رشته فیزیوتراپی از نظر علمی به روز باشد.

وی محورهای مورد بحث در این کنگره را مواردی چون الکتروتراپی، تمرین درمانی، درمان های دستی، تکنیک های مختلف مهارتی در جهت درمان اختلالات اسکلتی – عضلانی، لیزردرمانی، مگنتیک تراپی، شاک ویوتراپی، آب درمانی یا هیدروتراپی، تکنیک‌های مختلف ماساژ و به طور کلی کاربرد درمان های فیزیوتراپی در بیماریهای مختلف ارتوپدی، مغز و اعصاب، سالمندی اطفال، اختلالات بی اختیاری ادرار در افراد با سنین مختلف و اختلالات عضلات کف لگن در خانمها بر شمرد.

دبیر اجرایی بیست و پنجمین کنگره سالانه انجمن علمی فیزیوتراپی ایران گفت: پنل هایی که در این کنگره مورد بحث و بررسی قرار می گیرد شامل پنل آشنایی جامعه فیزیوتراپی با اخلاق پزشکی حرفه ای و سالمندی، آشنایی جامعه فیزیوتراپی با مسائل پزشکی قانونی است؛ همچنین پنل چالش های فیزیوتراپی و تجارب بالینی نیز ارائه خواهد شد.

دبیر انجمن فیزیوتراپی ایران گروه های هدف شرکت کننده را علاوه بر جامعه فیزیوتراپی، متخصصان ارتوپدی، مغز و اعصاب، طب فیزیکی ، طب ورزشی، روماتولوژی، جراحان پلاستیک، پزشکان عمومی و گروه‌های کاردرمانی عنوان کرد و افزود: علاوه بر کارگاه‌های مختلف آموزش جهت بازآموزی همکاران، نشست‌هایی نیز در خصوص مطالبات صنفی جامعه فیزیوتراپی از جمله بحث دکترای حرفه ای و درخواست تصویب برنامه آموزشی و همچنین واقعی نمودن تعرفه‌های فیزیوتراپی در این کنگره مطرح می شود.

بیست و پنجمین کنگره سالانه انجمن علمی فیزیوتراپی ایران از ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ به مدت سه روز در هتل المپیک تهران برگزار می شود.

مشاهده متن خبر در خبرگزاری فارس [2]

۱۳۹۲/۱۲/۲۷